keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Jaguaarin ilmanmassa-anturin vaihto.

Meille annettiin tehtäväksi vaihtaa opettajan jaguaariin ilmanmassa-anturi tai mittari. Ensinhän piti saada tietää kumpi oli rikki? Sen homman oli jo meidän luokkalaiset tehneet joten vaihdettava osa oli tiedossa. Otimme ilmanputsarin kotelon irti(sen mukana tulee myös ne anturit) sen jälkeen laitettiin "uudet" osat kiinni ja ei muutakun kiinni ja testeri autoon kokeileemaan onko se kunnossa. Tietenkin tuli ongelma vastaan... eihän se anturi toiminut mikä laitettiin kiinni. Eihän se ole muuta kuin uudestaan irti ja vaihtoon, mutta ei se seuraavakaan toiminut.. siinä sitten vaihdeltiin niitä antureita vähän joka suuntaan. Sitten vasta kun kaikki anturit(4kpl) oli käynyt siinä ja mikään ei toiminut tuli mieleen että -hetkonen onkohan tää se ehjä anturi eli B ,kun A anturi oli rikki. Siinä vähän aikaa mutistiin että ollaan kunnon idioottejam ja vaihdettiin se oikeesti rikki oleva anturi. Ei muutakun testerillä vikakoodit pois ja kokeilemaan paljonko näyttää arvot. Arvot olivat hyvät ja homma oli tehty.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti